کتاب تصویرسازی ذهنی و خود تهدید شده

تصویرسازی ذهنی

کتاب تصویرسازی ذهنی و خود تهدید شده

ممکن است خودزندانی باشد که از ورای آن جهان نگریسته می­شود. برای بسیاری از افرادی که از اختلالات روان­شناختی رنج می برند، ساختار بسته این زندان شامل تصویرهای ذهنی تحریف شده و ناکارآمدی هستند که افراد از خود دارند و غالباً مبتنی بر خاطرات گذشته هستند. هدف اصلی این کتاب ارائه شیوه­هایی است که تصویرهای ذهنی مربوط به خود می­توانند در ایجاد و حفظ اختلالات روانی نقش داشته باشند. همچنین، این کتاب به دنبال مشخص کردن این امر است که چگونه تصویرسازی ذهنی می­توانند به افراد کمک کند بر مشکلات روان شناختی خود غلبه کنند. تصویرسازی ذهنی یکی از «داغ ترین موضوعات درمان شناختی رفتاری (CBT) است.

 

تصویرسازی ذهنی در درمان شناختی مهم است، چراکه اغلب هیجانات نیرومندی را ایجاد می­کند و روش­های تصویرسازی ذهنی همانند بازآفرینی تصوری و بازنویسی تصوری در درمان­ها مورد استفاده قرار می­گیرند. بر اساس تصویرسازی ذهنی و خود تهدید شده، تصاویر ذهنی مربوط به خود در برخی از مشکلات سلامت روان معمول نقش دارند و این تصاویر می­توانند برای کمک به بهبودی افراد به کار روند.

                استوپا و سایر نویسندگان این کتاب،  بر آن دسته از تصاویر ذهنی مربوط به خود تمرکز دارند که اغلب منفی بوده  تحریف شده­اند و ممکن است در ایجاد و پیشرفت اختلالات بالینی نقش داشته باشند. در فصل­های مختلف این کتاب نظریه­های کنونی مربوط به خود و روش­های تصویرسازی ذهنی که در درمان مورد استفاده قرار می­گیرند، مطرح می­شود. همچنین، نقش تصاویر ذهنی مربوط به خود و نحوه به کارگیری آنها در درمان اختلالات روانی زیر مورد بررسی قرار می­گیرد:

— هراس اجتماعی

— اختلال استرس پس از سانحه

— اختلالات خوردن

— افسردگی

— اختلال دوقطبی

تصویرسازی ذهنی و خود تهدید شده یک کتاب ابتکاری و نوآورانه است و مورد توجه متخصصان بالینی و دانشجویانی که در حال مطالعه درمان شناختی هستند،  قرار خواهد گرفت.  ( مترجمان، برجعلی، آجیل چی، سلیمی، 1392، انتشارات ارجمند).

کلمات کلیدی

کلینیک آسا، آسا کلینیک، مرکز مشاوره آسا، کلینیک روان شناسی آسا، مرکز مشاوره،روان شناس، روان شناسی، روانشناسی، کلینیک،دکتر، بیتا آجیل چی، دکتر بیتا آجیل چی، دکتر بیتا آجیلچی، مرکز مشاوره در سعادت آباد، روان شناس در سعادت آباد، asa clinic، clinic asa،ravanshenasi،psychology

اطلاعات تماس:

  • آدرس : سعادت آباد، نرسیده به میدان کاج، کوچه میرحسینی، بعد از چهار راه علامه شمالی، جنب بانک سپه، پلاک 46، واحد 2
  • ایمیل :info@asaclinic.ir
  • تلفن 1 : 22066510
  • تلفن 2 : 22060960

 

 

ساعات پذیرش:

از شنبه تا 5 شنبه : ساعت 13 تا 20

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree