آموزش ایمنی عابر پیاده به کودکان

ایمنی عابر پیاده به کودکان

آموزش ایمنی عابر پیاده به کودکان

«به کارگیری نظریه‌های یادگیری و رشد به منظور توسعه‌ی رفتارهای عبور ایمن از خیابان»

تصادفات با خودروها علت اصلی مرگ در بین کودکان است، 20% از این مرگ و میرها بین کودکان پیاده 9-5 سال است. بحث‌های اخیر در نوشته‌های مربوط به آموزش کودکان پیاده، به کارایی راهکارهای آموزشی در مقابل راهکارهای مهندسی به منظور افزایش امنیت کودکان پیاده اشاره دارند.

 

یکی از بحث‌های اصلی در مورد آموزش این است که کودکان به ندرت پس از آموزش، بهبودی در رفتار عبور امن از خیابان نشان می‌دهند. اکثریت آموزش کودکان پیاده در ایالات متحده از دستورات ویدیویی و کلاسی برای آموزش کودکان استفاده می‌کنند. اغلب، این برنامه‌ها افزایش دانش کودکان در مورد امنیت پیاده‌روی را نشان می‌دهند اما بهره مشابهی در افزایش رفتار امن کودکان ندارند.

یک توضیح ممکن برای این یافته این است که اغلب در برنامه‌های توسعه‌ای از نظریه‌های روانشناختی یادگیری و نظریه‌های به روز در کودکان استفاده نشده‌است. مداخلات بر اساس نظریات یادگیری نسبی و توسعه کودکان می‌تواند در افزایش رفتارهای امن پیاده‌روی در کودکان موثرتر باشد. این کتاب به صورت علمی نوشته‌های مربوط به آموزش کودکان پیاده را بررسی کرده و برنامه‌های احتمالی امنیت کودکان پیاده را به بحث می‌گذارد که می‌تواند در حفظ ایمنی کودکان پیاده موثرتر باشد.

بنابراین، هدف از ترجمه این کتاب آموزش به کودکان ، مشارکت والدین جهت آموزش به کودکان ، مداخلات ایمنی، جدید بودن مفاهیم کتاب با توجه به نظریه های روان شناختی به منظور توسعه رفتارهای امن ، پژوهش های مرتبط با بهبود رفتارهای امن در عابرین پیاده و راهکارهای جامع در جهت آموزش ایمنی بوده است. امید است این کتاب برای والدین ، معلمان، روان شناسان و مشاورینی که دست اندر کار تعلیم و تربیت کودکان هستند مفید واقع شود.

تالیف: جنی پرسر

مترجمان

لیلا ذوقی/ دانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی

 بیتا آجیل چی/ دکترای روان‌شناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

کلمات کلیدی

کلینیک آسا، آسا کلینیک، مرکز مشاوره آسا، کلینیک روان شناسی آسا، مرکز مشاوره،روان شناس، روان شناسی، روانشناسی، کلینیک،دکتر، بیتا آجیل چی، دکتر بیتا آجیل چی، دکتر بیتا آجیلچی، مرکز مشاوره در سعادت آباد، روان شناس در سعادت آباد، asa clinic، clinic asa،ravanshenasi،psychology

اطلاعات تماس:

  • آدرس : سعادت آباد، نرسیده به میدان کاج، کوچه میرحسینی، بعد از چهار راه علامه شمالی، جنب بانک سپه، پلاک 46، واحد 2
  • ایمیل :info@asaclinic.ir
  • تلفن 1 : 22066510
  • تلفن 2 : 22060960

 

 

ساعات پذیرش:

از شنبه تا 5 شنبه : ساعت 13 تا 20

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree