آموزش ایمنی دوچرخه‌سواری به کودکان از منظر رشد و یادگیری

آموزش ایمنی دوچرخه‌سواری

آموزش ایمنی دوچرخه‌سواری به  کودکان از منظر رشد و یادگیری 

زمانی که کودکان در ترافیک و یا در نزدیکی ترافیک دوچرخه‌سواری می‌کنند، درگیر کار پیچیده و ترکیب مهارت‌های حرکتی، شناختی می‌شوند. علاوه بر رشد مهارت‌های هدایت دوچرخه، برنامه‌های آموزش ایمنی دوچرخه‌سواری را می توان به کودکان آموزش داد تا یاد بگیرند که چگونه در ترافیک و یا در محیط‌های نزدیک ترافیک دوچرخه‌سواری امنی داشته باشند.

هرچند باید بررسی شود که برنامه‌های آموزش دوچرخه‌سواری تا چه حد در بهبود رفتار امن دوچرخه‌سواری و کاهش صدمات موثر هستند؟ از ترجمه این کتاب دو هدف داریم. نخست، این کتاب ماهیت صدمات دوچرخه‌سواری کودکان و نوجوانان را تشریح می کند. همچنین درکی از برنامه‌های موجود و کارایی آنها ارائه می‌دهد. دوماً این کتاب، حوزه‌ی فیزیولوژیکی مربوط به دوچرخه‌سواری در کودکی و نوجوانی ازجمله رشد مهارت‌های حرکتی، رشد شناختی، رشد مغز، خطر‌پذیری و تأثیرات اجتماعی را بررسی می‌کند. فهم اینکه چگونه هرکدام از این موارد با توانایی کودکان برای یادگیری و دوچرخه‌سواری امن در ترافیک مرتبط است به پژوهشگران و دست‌اندرکاران ایمنی این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های آموزش دوچرخه‌سواری موثرتری را برای آموزش تعامل امن کودکان و نوجوانان دوچرخه‌سوار طراحی کنند.

در سال های اخیردر کشورمان نیزتمهیدات مناسب، از قبیل تخصیص فضای لازم جهت آموزش دوچرخه سواری خصوصا در کلان شهرها صورت گرفته  است که نشان دهنده توجه به این امر مهم می باشد. بنابراین، هدف از ترجمه این کتاب، اهمیت ضرورت آموزش دوچرخه سواری به کودکان ، برنامه‌های  آموزشی موجود و کارایی آنها بود. از آن جا که آموزش بر اساس تئوری های یادگیری و رشد روان شناختی در کشور مورد ارزیابی قرار نگرفته است و یا تعداد کم و انگشت شمار می باشند. لذا با توجه به تازه بودن مفاهیم و موجود بودن تحقیقات و سوابق آموزش دوچرخه سواری از منظر رشد و یادگیری در سایر کشورها و با توجه به نیاز کشور و فقدان مستندات علمی که می تواند زمینه ساز آموزش در راستای فرهنگ سازی دوچرخه سواری در جامعه گردد. این کتاب در نوع خود منحصر به فرد است.

امید است این کتاب برای والدین ، معلمان، روان شناسان و مشاورین و پژوهشگرانی که دست اندر کار وعلاقه مند به تعلیم و تربیت کودکان هستند مفید واقع شود.

 

تالیف: جنی الیس

مترجمان: لیلا ذوقی/ دانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی

بیتا آجیل چی/ دکترای روان‌شناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی / واحد علوم و تحقیقات تهران

کلمات کلیدی

کلینیک آسا، آسا کلینیک، مرکز مشاوره آسا، کلینیک روان شناسی آسا، مرکز مشاوره،روان شناس، روان شناسی، روانشناسی، کلینیک،دکتر، بیتا آجیل چی، دکتر بیتا آجیل چی، دکتر بیتا آجیلچی، مرکز مشاوره در سعادت آباد، روان شناس در سعادت آباد، asa clinic، clinic asa،ravanshenasi،psychology

اطلاعات تماس:

  • آدرس : سعادت آباد، نرسیده به میدان کاج، کوچه میرحسینی، بعد از چهار راه علامه شمالی، جنب بانک سپه، پلاک 46، واحد 2
  • ایمیل :info@asaclinic.ir
  • تلفن 1 : 22066510
  • تلفن 2 : 22060960

 

 

ساعات پذیرش:

از شنبه تا 5 شنبه : ساعت 13 تا 20

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree